Теорія кольору: дослідження впливу кольорових палітр на гравця у ігровому світі
DOI:
https://doi.org/10.26642/ten-2024-2(94)-160-165Ключові слова:
гра, кольорова схема, концентрація гравця, продуктивність гравця, жанр ігор, емоційний стан гравцяАнотація
У сучасному світі ігрова індустрія стала не лише масовим видом розваги, а й складною платформою для дослідження впливу різноманітних факторів на користувачів. Одним із ключових аспектів, що впливає на сприйняття гравця, є використання кольорових схем у ігрових середовищах. Враховуючи постійний розвиток індустрії та збільшення кількості гравців у всьому світі, розуміння впливу кольорів на користувачів є актуальним завданням для дослідження. Метою цього дослідження є аналіз різних кольорових схем та їх вплив на емоційний стан, а також на рівень зосередженості та продуктивності гравців. У дослідженні було проведено аналіз трьох ігор, таких як «The Quarry», «Doki Doki Literature Club!», «Night in the Woods». Аналіз цих ігор показав, що кольорові схеми різняться – від затишних до яскравих. Правильно підібрані кольори підкреслюють тему та настрій гри, занурюючи гравця в атмосферу. Дослідження показало, що кольори підсилюють тематику та настрій гри, а також впливають на рівень імерсії гравця. Кольори можуть впливати на сприйняття гравцем розміру, швидкості та складності ігрових об’єктів. Теплі кольори (червоний, оранжевий, жовтий) можуть збуджувати та додавати енергії гравцям, а холодні кольори (синій, зелений, фіолетовий) – заспокоювати та розслабляти. Контраст може використовуватися для виділення важливих елементів ігрового середовища. Важливо зазначити, що вплив кольорів на гравців може бути суб’єктивним. Деякі гравці можуть бути більш чутливими до кольорів, ніж інші. Однак дослідження показують, що кольори можуть істотно впливати на ігровий досвід. Окрім того, у дослідженні запропоновано рекомендації щодо створення кольорових палітр для різних типів ігор з урахуванням їхнього впливу на гравців. Це дослідження може допомогти розробникам ігор створювати більш захоплюючі та емоційно-резонансні ігри, а геймдизайнери мають враховувати вплив кольорів під час розробки ігор.
Посилання
Kao, D. and Harrell, D.F. (2015), «Exploring the Impact of Role Model Avatars on Game Experience in Educational Games», CHI PLAY ʼ15: The annual symposium on Computer-Human Interaction in Play, October 5–7, London, United Kingdom, NY, USA, doi: 10.1145/2793107.2810291.
Schramm-Klein, H., Steinmann, S. and Rollin, R. (2017), «Does Color Matter? An Experimental Study on Icon Design for Mobile Gaming Apps: An Abstract», Marketing at the Confluence between Entertainment and Analytics, Cham, рр. 1491–1492, doi: 10.1007/978-3-319-47331-4_291.
Geslin, E., Jégou, L. and Beaudoin, D. (2016), «How Color Properties Can Be Used to Elicit Emotions in Video Games», International Journal of Computer Games Technology, Vol. 2016, рр. 1–9, doi: 10.1155/2016/5182768.
Plass, J.L. et al. (2020), «Emotional design for digital games for learning: The effect of expression, color, shape, and dimensionality on the affective quality of game characters», Learning and Instruction, Vol. 70, doi: 10.1016/j.learninstruc.2019.01.005.
Sik Lanyi, C. (2017), «Cultural background influence on colours of virtual reality games and apps», Colour Design, рр. 529–555, doi: 10.1016/b978-0-08-101270-3.00023-0.
Roohi, S. and Forouzandeh, A. (2019), «Regarding color psychology principles in adventure games to enhance the sense of immersion», Entertainment Computing, Vol. 30, doi: 10.1016/j.entcom.2019.100298.
Aoki, T., Fujiwara, Y. and Nakamura, S. (2023), «Validation of Game Advantage Disadvantage Control Considering Color Vision Characteristics: A Basic Study on “Among Us” with Different Color Settings», Procedia Computer Science, Vol. 225, рр. 2982–2991, doi: 10.1016/j.procs.2023.10.291.
Pinheiro, M., Viana, W. and de Gois Ribeiro Darin, T. (2023), «Why Should Red and Green Never Be Seen? Exploring Color Blindness Simulations as Tools to Create Chromatically Accessible Games», Proceedings of the ACM on Human-Computer Interaction, Vol. 7, No. CHI PLAY, рр. 165–196, doi: 10.1145/3611026.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Дмитро Костянтинович Марчук, Світлана Миколаївна Кравченко, Юлія Володимирівна Менес
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського.