Міжнародна торгівля України природним каменем під час війни

Автор(и)

  • Сергій Вікторович Микитенко Державний Університет «Житомирська політехніка», Україна https://orcid.org/0000-0002-4009-4916
  • Євгеній Сергійович Сироїд Державний Університет «Житомирська політехніка», Україна https://orcid.org/0009-0000-6993-7430

DOI:

https://doi.org/10.26642/ten-2024-1(93)-400-405

Ключові слова:

природний камінь, експорт, ринки збуту, країни-імпортери

Анотація

Однією з ключових сфер промисловості є видобування та обробка природного каменю, яка вирізняється різноманітністю облицювальних матеріалів із широким спектром кольорів, що відомі не лише в Україні, а й у всьому світі. Нині з 255 родовищ каменю для облицювання активно експлуатується 136, де добуваються різноманітні корисні копалини, такі як: граніт, гранодіорит, ендербіт, граносієніт, сієніт, кварцовий сієніт, монцоніт, габро, анортозит, лабрадорит, пісковик, базальт, мармур, мармуризований вапняк, вапняк, андезит та туф.

Через бойові дії, окупацію частини території та руйнування інфраструктури значно скоротилася можливість видобутку та експорту природного каменю.

Багато підприємств з видобутку та переробки природного каменю були зруйновані або змушені евакуюватися, що призвело до втрати робочих місць та зменшення надходжень до бюджету.

Логістичні проблеми, пов’язані з блокадою морських портів та пошкодженням транспортної інфраструктури, значно ускладнюють та здорожують експорт природного каменю.

У публікації було встановлено, що експорт природного каменю у традиційні країни-імпортери, такі як росія та Білорусь зник, що призвело до зростання обсягів експорту до країн Європи, але цей ринок має свої обмеження та потребує додаткових зусиль з просування української продукції. Було встановлено нові ринки збуту, але їх потенціал ще не повністю розкрито. Дослідження показало, що експорт природного каменю з України у 2023 році виріс на 61 % порівняно з 2022 роком. Це свідчить про зростання попиту на український природний камінь на світовому ринку.

Посилання

Volkov, V. and Horoshkova, L. (2018), «Problemy obliku eksportno-importnykh operatsii dobuvnoi haluzi Ukrainy», Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Heolohiia, No. 4 (83), рр. 57–62.

Derzhavna sluzhba statystyky, [Online], available at: http://www.ukrstat.gov.ua/

Liashenko, V.I., Osadcha, N.V and Haliasovska, O.V. (2018), «Porivnialna otsinka eksportnykh mozhlyvostei produktsii hirnychodobuvnoho kompleksu Ukrainy», Finansovo-kredytna diialnist: problemy teorii ta praktyky, Issue 4, рр. 208–218.

Shatska, Z.Ia. and Hanziuk, T.D. (2016), «Shliakhy pidvyshchennia efektyvnosti diialnosti pidpryiemstv hirnychodobuvnoi promyslovosti v suchasnykh umovakh», Prychornomorski ekonomichni studii, Issue 10, рр. 158–161.

MiningWorld Ukraine, [Online], available at: https://miningworld.com.ua/uk-UA/

Shamrai, V.I., Melnyk-Shamrai, V.V., Kotenko, V.V. et al. (2023), «Tendentsii rozvytku rynku dekoratyvnoho kaminnia Ukrainy», Tekhnichna inzheneriia, No. 1 (91), рр. 377–384.

Arotile, [Online], available at: https://www.arotile.com/

Dimpomar. Natural Stone from Portugal and Around the World, [Online], available at: https://www.dimpomar.com/en/

Dermitzakis Bros SA – Greek White Marble, [Online], available at: https://dermitzakis.com/

Levantina. The Natural Stone Company, [Online], available at: https://www.levantina.com/en/

Margraf. Spa-Industria Marmi Vicentini, [Online], available at: https://www.margraf.it/

Polycor. Natural Stones, [Online], available at: https://www.polycor.com/

Macdonald, E.K. and Sharp, B.M. (2000), «Brand Awareness Effects on Consumer Decision Making for a Common, Repeat Purchase Product: A Replication», Journal of Business Research, Vol. 48, No. 1, pp. 5–15, doi: 10.1016/s0148-2963(98)00070-8.

Список використаної літератури:

Волков В. Проблеми обліку експортно-імпортних операцій добувної галузі України / В.Волков, Л.Горошкова // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Геологія. – 2018. – № 4 (83). – C. 57–62.

Державна служба статистики [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.ukrstat.gov.ua/.

Ляшенко В.І. Порівняльна оцінка експортних можливостей продукції гірничодобувного комплексу України / В.І. Ляшенко, Н.В. Осадча, О.В. Галясовська // Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики. – 2018. – Вип. 4. – С. 208–218.

Шацька З.Я. Шляхи підвищення ефективності діяльності підприємств гірничодобувної промисловості в сучасних умовах / З.Я. Шацька, Т.Д. Ганзюк // Причорноморські економічні студії. – 2016. – Вип. 10. – С. 158–161.

MiningWorld Ukraine [Electronic resource]. – Access mode : https://miningworld.com.ua/uk-UA/.

Тенденції розвитку ринку декоративного каміння України / В.І. Шамрай, В.В. Мельник-Шамрай, В.В. Котенко та інші // Технічна інженерія. – 2023. – № 1 (91). – С. 377–384.

Arotile [Electronic resource]. – Access mode : https://www.arotile.com/.

Dimpomar. Natural Stone from Portugal and Around the World [Electronic resource]. – Access mode : https://www.dimpomar.com/en/.

Dermitzakis Bros SA – Greek White Marble [Electronic resource]. – Access mode : https://dermitzakis.com/.

Levantina. The Natural Stone Company [Electronic resource]. – Access mode : https://www.levantina.com/en/.

Margraf. Spa-Industria Marmi Vicentini [Electronic resource]. – Access mode : https://www.margraf.it/.

Polycor. Natural Stones [Electronic resource]. – Access mode : https://www.polycor.com/.

Macdonald E.K. Brand Awareness Effects on Consumer Decision Making for a Common, Repeat Purchase Product: A Replication / E.K. Macdonald, B.M. Sharp // Journal of Business Research. – 2000. – Vol. 48, № 1. – Р. 5–15. DOI: 10.1016/s0148-2963(98)00070-8.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-17

Як цитувати

Микитенко, С. В., & Сироїд, Є. С. (2024). Міжнародна торгівля України природним каменем під час війни. Технічна інженерія, (1(93), 400–405. https://doi.org/10.26642/ten-2024-1(93)-400-405

Номер

Розділ

ГІРНИЦТВО