Проєктування бази даних до гри «Minecraft»

Автор(и)

  • Інна Іванівна Сугоняк Державний університет «Житомирська політехніка», Україна http://orcid.org/0000-0002-0484-4839
  • Ольга Володимирівна Коротун Державний університет «Житомирська політехніка», Україна https://orcid.org/0000-0003-2240-7891
  • Андрій Андрійович Левицький Державний університет «Житомирська політехніка», Україна https://orcid.org/0009-0009-5138-3535
  • Владислав Андрійович Сугоняк Державний університет «Житомирська політехніка», Україна http://orcid.org/0009-0005-1576-2555

DOI:

https://doi.org/10.26642/ten-2023-1(91)-193-199

Ключові слова:

СУБД; ігровий продукт; структуризація; SQL; C#; ASP.NET; Minecraft

Анотація

Мета статті – виконати зворотну розробку (англ. reverse engineering) популярної гри Minecraft в аспектах взаємодії ігрових даних та їх зберігання для подальшого використання. На основі отриманих даних спроєктувати базу даних і текстову симуляцію названої вище гри для отримання навичок з формування структурованих систем даних для ігрових продуктів, які потребують складної взаємодії даних. У статті висвітлено основні алгоритми формування бази даних та взаємодії між даними так, як це вимагає тип ігрового продукту та його вміст. Продемонстровано чотири етапи розробки програмного продукту. На першому етапі сформовано концепт для проєктування бази даних, проаналізовано дані, які потрібно зберігати, та визначено ідею для створення інформаційної системи, як і використовувані засоби проєктування програмних продуктів та системи управління базами даних (СУБД). Другий етап описуватиме формування бази даних зі всіма особливостями, представленнями, процедурами та тригерами для комфортної обробки даних при проєктуванні програмного продукту, та використання бази даних в інформаційній системі, та роботу з нею при різних діях гравця. Третій – вигляд, структура та робота симуляцій гри у вигляді вебдодатка, особливості роботи такої платформи з базою даних та концепт ігрового процесу. Також на цьому етапі висвітлено готовий програмний продукт, який представляє роботу сформованої бази даних та симуляцію гри «Minecraft». В базі даних також важлива безпека доступу до даних, тому на четвертому етапі буде розглянуто реалізацію захисту бази даних. Для роботи з даними використано СУБД Microsoft SQL Server, створено симуляцію гри у вигляді сайту за допомогою мови програмування С#, платформи ASP.NET та фреймворку для роботи з базами даних Entity Framework.

Посилання

Bratskyi, V.O. and Miakshylo, O.M. (2016), «Doslidzhennia osoblyvostei zastosuvannia reliatsiinykh i nereliatsiinykh baz danykh na prykladi SQL Server ta MongoDB», Naukovi pratsi Natsionalnoho universytetu kharchovykh tekhnolohii, Vol. 22, No. 5, pp. 15–24, [Online], available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npnukht_2016_22_5_4

Haina, H.A. (2005), Osnovy proektuvannia baz danykh, navch. posib., KNUBA, K., 204 p.

Huzhva, V.M. (2001), Informatsiini systemy i tekhnolohii na pidpryiemstvakh, navch. posib., KNEU, K., 400 p.

Zavadskyi, I.O. (2011), Osnovy baz danykh, navch. posib., Vydavets I.O. Zavadskyi, K., 192 p.

Zinovieva, I.S. (2019), «Suchasni pidkhody do podalshoi evoliutsii kontseptsii baz danykh», Scientific Publishing Center «Sci-conf. com. Ua», рр. 34–44, [Online], available at: https://ir.kneu.edu.ua/bitstream/handle/2010/38140/Zin_2019_2.pdf?sequence=1

Korotun, O., Vakaliuk, T., Zubrytskyi, V. and Hordiienko, I. (2022), «Teoretychni aspekty rozrobky systemy upravlinnia navchanniam», Tavriiskyi naukovyi visnyk. Ser. Tekhnichni nauky, No. 1, pp. 36–46, doi: 10.32851/tnv-tech.2022.1.4.

Miakshylo, O.M. (2013), Orhanizatsiia baz danykh ta znan, navch. posib., NUKhT, K.,148 p.

Mazurenko, A.E. (2017), «Audyt nastroek bezopasnosty MS SQL SERVER», Zakhyst informatsii, Vol. 19, No. 1, pp. 43–46, [Online], available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Zi_2017_19_1_8.

Hloba, L.S., Ternova, M.Iu., Novohrudska, R.L. and Shtohryna, O.S. (2013), Stvorennia ta obrobka baz danykh, navch. posib., NTU Ukrainy «KPI», K., 477 p.

Sharov, S.V. and Osadchyi, V.V. (2014), Bazy danykh ta informatsiini systemy, navch. posib., Vyd-vo MDPU im. B. Khmelnytskoho, Melitopol, 352 p.

Список використаної літератури:

Брацький В.О. Дослідження особливостей застосування реляційних і нереляційних баз даних на прикладі SQL Server та MongoDB / В.О. Брацький, О.М. М’якшило // Наукові праці Національного університету харчових технологій. – 2016. – Т. 22, № 5. – С. 15–24 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npnukht_2016_22_5_4.

Гайна Г.А. Основи проектування баз даних : навч. посіб. / Г.А. Гайна. – К. : КНУБА, 2005. – 204 с.

Гужва В.М. Інформаційні системи і технології на підприємствах : навч. посіб. / В.М. Гужва. – К. : КНЕУ, 2001. – 400 c.

Завадський І.О. Основи баз даних : навч. посіб. / І.О. Завадський. – К. : Видавець І.О. Завадський, 2011. – 192 с.

Зінов’єва І.С. Сучасні підходи до подальшої еволюції концепції баз даних / І.С. Зінов’єва // Scientific Publishing Center «Sci-conf. com. Ua». – 2019. – С. 34-44 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://ir.kneu.edu.ua/bitstream/handle/2010/38140/Zin_2019_2.pdf?sequence=1.

Теоретичні аспекти розробки системи управління навчанням / О.Коротун, Т.Вакалюк, В.Зубрицький, І.Гордієнко // Таврійський науковий вісник. Сер. : Технічні науки. – 2022. – № 1. – С. 36–46. DOI: 10.32851/tnv-tech.2022.1.4.

М’якшило О.М. Організація баз даних та знань : навч. посіб. / О.М. М’якшило. – К. : НУХТ, 2013. – 148 с.

Мазуренко А.Е. Аудит настроек безопасности MS SQL SERVER / А.Е. Мазуренко // Захист інформації. – 2017. – Т. 19, № 1. – С. 43–46. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Zi_2017_19_1_8.

Створення та обробка баз даних : навч. посіб. / Л.С. Глоба, М.Ю. Тернова, Р.Л. Новогрудська, О.С. Штогрина. – К. : НТУ України «КПІ», 2013. – 477 с.

Шаров С.В. Бази даних та інформаційні системи : навч. посіб. / С.В. Шаров, В.В. Осадчий. – Мелітополь : Вид-во МДПУ ім. Б. Хмельницького, 2014. – 352 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-03

Як цитувати

Сугоняк, І. І., Коротун, О. В., Левицький, А. А., & Сугоняк, В. А. (2023). Проєктування бази даних до гри «Minecraft». Технічна інженерія, (1(91), 193–199. https://doi.org/10.26642/ten-2023-1(91)-193-199

Номер

Розділ

КОМП’ЮТЕРНІ НАУКИ