Застосування описової статистики для аналізу результатів тестування студентів

Автор(и)

  • Галина Вікторівна Марчук Державний університет «Житомирська політехніка», Україна https://orcid.org/0000-0003-2954-1057
  • Віталій Леонідович Левківський Державний університет «Житомирська політехніка», Україна https://orcid.org/0000-0002-1643-0895
  • Владислав Андрійович Сугоняк Державний університет «Житомирська політехніка», Україна https://orcid.org/0009-0005-1576-2555
  • Ірина Володимирівна Панаріна Державний університет «Житомирська політехніка», Україна https://orcid.org/0000-0003-4783-2587

DOI:

https://doi.org/10.26642/ten-2024-1(93)-185-193

Ключові слова:

медіана, середнє значення, мода, міри центральної тенденції, описова статистика

Анотація

Статистика є важливою складовою у розв’язанні прикладних математичних задач, оскільки вона забезпечує інструменти та методи для аналізу і прийняття обґрунтованих рішень на основі даних. Описова статистика є важливим інструментом для первинного аналізу даних, допомагаючи зрозуміти основні характеристики та тенденції, що є необхідним етапом перед проведенням більш складного статистичного аналізу. Основою описової статистики є міри центральної тенденції, такі як середнє значення, медіана і мода, які використовуються у широкому спектрі прикладних математичних задач. У цій роботі представлено аналіз результатів тестування знань студентів з дисципліни «Програмування» для різних груп факультету інформаційно-комп’ютерних технологій Державного університету «Житомирська політехніка». Тестування є важливим інструментом у навчальному процесі, що допомагає забезпечити якісну освіту та сприяє розвитку студентів. Метою дослідження є виявлення академічних груп студентів з високими та низькими результатами, а також груп з великою та малою дисперсією балів. Дослідження показало, що рівень підготовки студентів суттєво відрізняється залежно від групи. Найкращі результати продемонстрували студенти груп КН та КБ, тоді як в групах ІСТ спостерігаються найнижчі середні бали та найбільший розкид балів. Для кращого сприйняття результатів дослідження дані було візуалізовано у вигляді коробчастої діаграми, яка відображає розподіл даних через п’ять основних числових характеристик (мінімум, перший квартиль, медіана, третій квартиль, максимум). На основі отриманих результатів можна розробити рекомендації для покращення навчальних методів і підходів, що сприятимуть підвищенню якості навчального процесу. Ці кроки є важливими для створення адаптивного та ефективного навчального середовища, яке відповідає сучасним вимогам та викликам освітнього процесу. Результати цього дослідження дозволяють зробити висновок, що статистика в прикладній математиці відіграє критичну роль у різних аспектах аналізу даних, моделювання, оптимізації та прогнозування, забезпечуючи наукову основу для розв’язання практичних задач у різних галузях.

Посилання

Levkivskyi, V., Lobanchykova, N. and Marchuk, D. (2020), «Research of algorithms of Data Mining», The International Conference on Sustainable Futures: Environmental, Technological, Social and Economic Matters, Vol. 166, pp. 1–6, doi: 10.1051/e3sconf/202016605007.

Marchuk, H.V., Levkivskyi, V.L. and Kaliberda, S.S. (2019), «Intelektualnyi analiz danykh», Bionika intelektu, nauk.-tekhn. zhurnal, No. 1 (92), рр. 65–70, doi: 10.30837/bi.2019.1(92).11.

Oleksiienko, B.M. (2019), «Stresostiikist yak kryterii hotovnosti maibutnikh prykordonnykiv do pryiniattia rishen u ekstremalnykh sytuatsiiakh», Visnyk Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy. Seriia. Psykholohiia, Issue 2, [Online], available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadpn_2019_2_5

Hubar, Yu., Khavar, Yu. and Moshovska, N. (2020), «Instrumentarii doslidzhennia rynku nerukhomosti ta vstanovlennia zahalnykh tendentsii yoho rozvytku», Suchasni dosiahnennia heodezychnoi nauky ta vyrobnytstva, No. 2, рр. 102–116.

Burke, M.J., Cohen, A., Doveh, E. and Smith-Crowe, K. (2018), «Central tendency and matched difference approaches for assessing interrater agreement», Journal of Applied Psychology, Vol. 103, No. 11, рр. 1198–1229, doi: 10.1037/apl0000325.

Chakrabarty, D. (2020), «Arithmetic-Harmonic Mean: Evaluation of Parameter from Observed Data Containing Itself and Random Error», International journal of electronics and applied research, Vol. 7, рр. 29–45, doi: 10.33665/IJEAR.2020.v07i01.002.

Van Quaquebeke, N., Graf, M.M. and Eckloff, T. (2014), «What do leaders have to live up to? Contrasting the effects of central tendency versus ideal-based leader prototypes in leader categorization processes», Leadership, Vol. 10, Issue 2, рр. 191–217, doi: 10.1177/1742715013476081.

dos Santos, L., Barroso, J.J., Macau, E.E.N. et al. (2015), «Assessment of heart rate variability by application of central tendency measure», Med Biol Eng Comput, Vol. 53, рр. 1231–1237, doi: 10.1007/s11517-015-1390-8.

Rosidah, R. and Ikram, F.Z. (2021), «Measure of central tendency: undergraduate students’ error in decision-making perspective», International Journal of Education, Vol. 14, No. 1, рр. 39–47.

Chakrabarty, D. (2021), «AHM as a measure of central tendency of sex ratio», Biom Biostat Int J, Vol. 10, Issue 2, рр. 50‒57, doi: 10.15406/bbij.2021.10.00330.

Bordoloi, R.S., Chakrabarty, D. and Kashyap, M.P. (2021), «Central Tendency of Annual Extremum of Ambient Air Temperature at Silchar», Kalyan Bharati, Vol. 37, No. IX, рр. 32–45.

Список використаної літератури:

Levkivskyi V. Research of algorithms of Data Mining / V.Levkivskyi, N.Lobanchykova, D.Marchuk // The International Conference on Sustainable Futures: Environmental, Technological, Social and Economic Matters. – 2020. – Vol. 166. – Р .1–6. DOI: 10.1051/e3sconf/202016605007.

Марчук Г.В. Інтелектуальний аналіз даних / Г.В. Марчук, В.Л. Левківський, С.С. Каліберда // Біоніка інтелекту : наук.-техн. журнал. – 2019. – № 1 (92). – С. 65–70. DOI: 10.30837/bi.2019.1(92).11.

Олексієнко Б.М. Стресостійкість як критерій готовності майбутніх прикордонників до прийняття рішень у екстремальних ситуаціях / Б.М. Олексієнко // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : Психологія. – 2019. – Вип. 2 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadpn_2019_2_5.

Губар Ю. Інструментарій дослідження ринку нерухомості та встановлення загальних тенденцій його розвитку / Ю.Губар, Ю.Хавар, Н.Мошовська // Сучасні досягнення геодезичної науки та виробництва. – 2020. – № 2. – С. 102–116.

Central tendency and matched difference approaches for assessing interrater agreement / M.J. Burke, A.Cohen, E.Doveh, K.Smith-Crowe // Journal of Applied Psychology. – 2018. – Vol. 103, № 11. – Р. 1198–1229. DOI: 10.1037/apl0000325.

Chakrabarty D. Arithmetic-Harmonic Mean: Evaluation of Parameter from Observed Data Containing Itself and Random Error / D.Chakrabarty // International journal of electronics and applied research. – 2020. – Vol. 7. – Р. 29– 45. DOI: 10.33665/IJEAR.2020.v07i01.002.

Van Quaquebeke N. What do leaders have to live up to? Contrasting the effects of central tendency versus ideal-based leader prototypes in leader categorization processes / N. Van Quaquebeke, M.M. Graf, T.Eckloff // Leadership. – 2014. – Vol. 10, Issue 2. – Р. 191–217. DOI: 10.1177/1742715013476081.

Assessment of heart rate variability by application of central tendency measure / L. dos Santos, J.J. Barroso, E.E.N. Macau and other // Med Biol Eng Comput. – 2015. – Vol. 53. – Р. 1231–1237. DOI: 10.1007/s11517-015-1390-8.

Rosidah R. Measure of central tendency: undergraduate students’ error in decision-making perspective / R.Rosidah, F.Z. Ikram // International Journal of Education. – 2021. – Vol. 14, № 1. – Р. 39–47.

Chakrabarty D. AHM as a measure of central tendency of sex ratio / D.Chakrabarty // Biom Biostat Int J. – 2021. – Vol. 10, Issue 2. – Р. 50‒57. DOI: 10.15406/bbij.2021.10.00330.

Bordoloi R.S. Central Tendency of Annual Extremum of Ambient Air Temperature at Silchar / R.S. Bordoloi, D.Chakrabarty, M.P. Kashyap // Kalyan Bharati. – 2021. – Vol. 37, № IX. – Р. 32–45.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-17

Як цитувати

Марчук, Г. В., Левківський, В. Л., Сугоняк , В. А., & Панаріна , І. В. (2024). Застосування описової статистики для аналізу результатів тестування студентів. Технічна інженерія, (1(93), 185–193. https://doi.org/10.26642/ten-2024-1(93)-185-193

Номер

Розділ

ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ