Оптимізація ланцюгів поставок: вирішення «ефекту батога» для замовлень постачальників
DOI:
https://doi.org/10.26642/ten-2023-2(92)-146-151Ключові слова:
ланцюг поставок; «ефект батога»; прогнозування; ненадійність виконання замовлень; мінімальний залишокАнотація
Дослідження приділяє особливу увагу аналізу ефекту «бичачого батога» в ланцюгах поставок та його впливу на збільшення варіабельності замовлень порівняно із попитом кінцевих споживачів. Зазначається, що під час глобальних криз, таких як пандемія чи війна, ланцюги поставок стикаються зі значним зростанням ненадійності виконання замовлень. Це призводить до порушень у русі інформаційних та матеріальних потоків, не дотримуючись основної мети логістичної системи – задовільнення потреб як власних, так і клієнтських. У статті розглянуто можливі стратегії пом’якшення ефекту «бичачого батога», зокрема, важливість обміну інформацією та інтеграції для ефективної координації між ланками ланцюга поставок. Зазначено, що вдосконалення цих аспектів може призвести до зменшення варіабельності замовлень та оптимізації управління запасами.
Це дослідження приділяє увагу аналізу дволанкового ланцюга поставок з одним магазином та одним постачальником. Магазин робить замовлення постачальнику, враховуючи політику управління товарним запасом та недостатню надійність постачання. Досліджено вплив цих факторів на варіабельність замовлень порівняно з попитом. Запропоновано модель розрахунку замовлень постачальника наступній ланці, що враховує прогнози, зміну мінімального залишку магазину та недостатню надійність поставок у магазини. Наведено приклади, що ілюструють використання моделі. Показано, що такий підхід може сприяти точнішому задоволенню потреб кінцевих споживачів та зменшенню непередбачуваності управління запасами. Наголошено на важливості ефективної координації та інтеграції для забезпечення стабільності ланцюгів поставок. Запропонована модель може слугувати основою для розвитку більш ефективних практик управління ланцюгами поставок в умовах сучасного бізнес-середовища.
Посилання
Nagaraja, C.H., Thavaneswaran, A., & Appadoo, S.S. (2015), «Measuring the bullwhip effect for supply chains with seasonal demand components», European Journal of Operational Research, No 242, pp. 445–454.
Gao, J., Gao, Y., Guan, T., Liu, S., & Ma, T. (2023), «Inhibitory influence of supply chain digital transformation on bullwhip effect feedback difference», Business Process Management Journal.
Patil, C., & Prabhu, V. (2023), «Supply chain cash-flow bullwhip effect: An empirical investigation», International Journal of Production Economics, 109065.
Sarkar, M., Dey, B. K., Ganguly, B., Saxena, N., Yadav, D., & Sarkar, B. (2023), «The impact of information sharing and bullwhip effects on improving consumer services in dual-channel retailing», Journal of Retailing and Consumer Services, 73, 103307.
Akkermans, H., & Voss, C. (2013), «The service Bullwhip Effect», International Journal of Operations & Production Management, No 33 (6), pp. 765–788.
Jin, M., DeHoratius, N., & Schmidt, G. (2017), «In search of intra-industry bullwhips», International Journal of Production Economics, No 191, pp. 51–65.
Hoque, M.E., Thavaneswaran, A., Appadoo, S.S., Thulasiram, R.K., & Banitalebi, B. (2021), «A novel dynamic demand forecasting model for resilient supply chains using machine learning», In 2021 IEEE 45th Annual Computers, Software, and Applications Conference (COMPSAC), pp. 218–227, IEEE.
Gilbert, K. (2005), «An ARIMA supply chain model», Management Science, No 51 (2), pp. 305–310.
Zhang, X. (2004), «The impact of forecasting methods on the bullwhip effect», International Journal of Production Economics, No 88, pp. 15–27.
Wang, X., & Disney, S. (2016), «The bullwhip effect: Progress, trends and directions», European Journal of Operational Research, No 250(3), pp. 691–701.
Yanovsky D. & Graf M. (2023), «Analiz isnuiuchykh metodiv prohnozuvannia popytu ta sposobiv otsinky yikh yakosti», Information Technology: Computer Science, Software Engineering and Cyber Security, No 3.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Дмитро Валерійович Яновський
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського.