Оцінка експлуатаційних параметрів БелАЗ-548 в умовах Омелянівського кар’єру

Автор(и)

  • Ірина Володимирівна Леонець Державний університет "Житомирська політехніка", Ukraine https://orcid.org/0000-0002-6572-681X
  • Людмила Анатоліївна Ковалевич Державний університет "Житомирська політехніка", Ukraine https://orcid.org/0000-0001-9158-2576
  • Дмитро Миколайович Білобров Державний університет "Житомирська політехніка", Ukraine
  • Михайло Валентинович Качуровський Державний університет "Житомирська політехніка", Ukraine
  • Валентин Вацлавович Коробійчук Державний університет "Житомирська політехніка", Ukraine https://orcid.org/0000-0002-1576-4025

DOI:

https://doi.org/10.26642/ten-2022-1(89)-125-130

Ключові слова:

паливо; споживання; режим роботи; кар’єр; відстань транспортування; корисна копалина; транспортний цикл; швидкість руху

Анотація

Визначено швидкості руху автосамоскидів БелАЗ залежно від величини поздовжнього ухилу постійних автошляхів із щебеневим покриттям в умовах Омелянівського кар’єру. Експериментальні дослідження роботи автосамоскидів БелАЗ-548 проведені на трасах протяжністю 0,9–3,7 км при висоті підйому гірської маси 14–42 м та середньозваженому ухилі 1,4–6,3 %. Зі збільшенням поздовжніх ухилів автошляхів спостерігається поступове зниження швидкостей руху порожніх автомобілів, що обумовлено необхідністю реалізації великих гальмівних зусиль при гальмуванні на більш  крутому ухилі та психологічними факторами. У процесі проведення експериментальних робіт встановлено закономірності витрати дизельного палива автосамоскидами БелАЗ-548 залежно від величини поздовжнього ухилу кар’єрних автошляхів. Зі зростанням поздовжнього ухилу автошляхів від 8 до 10 % спостерігається збільшення витрати палива для навантажених автосамоскидів на 8–12 %. Було встановлено, що залежність питомої витрати палива на транспортування 1 т гірської маси від кута ухилу капітальної траншеї в умовах Омелянівського кар’єру описується поліномами другого порядку.

Посилання

Hanxleden, R., Botorabi, A. and Kupczyk, S. (1998), «A co-design approach for safety-critical automotive applications», IEEE Micro (Special Issue on Embedded Fault-Tolerant Systems), Vol. 18, рр. 66–79.

Kassakian, J.G. (2000), «Automotive electrical systems – The power electronics market of the future», Proc. IEEE APEC, Vol. 1, рр. 3–9.

Brown, G.M. and Koellner, W.G. (1999), «A GTO powered AC drive system increases the performance of off-highway haul trucks», Conf. Rec. IEEE-IAS Annu. Meeting, Oct. 3–7, рр. 222–233.

Brown, G.M., Ebacher, B.J. and Koellner, W.G. (2000), «Increased productivity with AC drives for mining excavators und haul trucks», Conf. Rec. IEEE-IAS Annu. Meeting, Vol. 1, рр. 28–37.

Sacks, H.K., Cawley, J.C., Homce, G. and Yenchek, M. (2001), «Feasibility study to reduce injuries and fatalities caused by contact of cranes, drill rigs, and haul trucks with high tension lines», IEEE Trans. Ind. Applicat, Vol. 37, рр. 914–919.

Kryvoruchko, A.O., Korobijchuk, V.V. and Is'kov, S.S. (2012), «Rozrobka uzagal'nenoi' metodyky geometryzacii' masyviv pryrodnogo kamenju z metoju otrymannja kompleksnoi' modeli rodovyshha», Visnyk ZhDTU, No. 4 (63), pp. 190–202.

Korobiichuk, V., Kravets, V. and Sobolevskyi, R. et al. (2018), «Weakening of rock strength under the action of cyclic dynamic loads», Eastern European Journal of Advanced Technologies, Issue 2 (5), рр. 20–25.

Shamrai, V. Korobiіchuk, V. and Sobolevskyi, R. (2017), «Management of waste of stone processing in the framework of Euro integration of Ukraine», Visnyk ZhDTU. Ser. Tehnichni nauky, No. 2 (1), pp. 234–239.

Korobijchuk, V. (2012), «Geometryzacija suputn'oi' korysnoi' kopalyny v umovah Leznykivs'kogo rodovyshha granitiv ta girnycho-geometrychnyj analiz jogo pokaznykiv», Visnyk Nacional'nogo universytetu vodnogo gospodarstva ta pryrodokorystuvannja. Ser. Tehnichni nauky, No. 58, pp. 175–184.

Sobolevs'kyj, R.V., Kisjel', O.O., Korobijchuk, V.V. and Zubchenko, O.A. (2006), «Doslidzhennja shljahiv minimizacii' vtrat pry burovybuhovomu sposobi vydobuvannja blokiv dekoratyvnogo kamenju», Visnyk ZhDTU. Ser. Tehnichni nauky, No. 4 (39), рр. 301–307.

Sobolevskyi, R. Vaschuk, A. Tolkach, O. et al. «A procedure for modeling the deposits of kaolin raw materials based on the comprehensive analysis of quality indicators», Eastern European Journal of Advanced Technologies, Issue 3 (87), рр. 54–66.

Korobijchuk, V.V. (2013), «Doslidzhennja trishhynuvatosti Leznykivs'kogo rodovyshha granitiv z perspektyvoju vydobutku blochnoi' produkcii'», Shidno-jevropejs'kyj zhurnal peredovyh tehnologij, Tehnologichnyj centr, Harkiv, Issue 6/5 (66), pp. 23–27.

Korobiichuk, V.V., Sidorov, O.M. and Sobolevskyi, R.V. (2017), «European integration: treatment of stone processing enterprises waste in Ukraine», Visnyk ZhDTU. Tehnichni nauky, No. 1 (79), pp. 182–190.

Korobiichuk, V. Shamrai, V. Levytskyi, V. et al. (2018), «Evaluation of the effectiveness of natural stone surface treatment from Ukraine by mechanical and chemical methods», Rudarsko Geolosko Naftni Zbornik, Vol. 33, Issue 4, рр. 15–22.

Korobiichuk, V., Sobolevskyi, R., Levytskyi, V. et al. (2020), «Optimization of the process of efficiency management of the primary kaolin excavation on the curved face of the conditioned area», Rudarsko Geolosko Naftni Zbornik, Vol. 35, Issue 1, рр. 123–137.

Tarasov, P.I. and Gorshkov, Je.V. (1980), «Issledovanie rashoda topliva kar'ernymi avtosamosvalami po jelementam transportnogo cikla», Trudy IGD Minchermeta SSSR, Sverdlovsk, No. 62, рр.62–66.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-07-07

Як цитувати

Леонець, І. В., Ковалевич, Л. А., Білобров, Д. М. ., Качуровський, М. В., & Коробійчук, В. В. . (2022). Оцінка експлуатаційних параметрів БелАЗ-548 в умовах Омелянівського кар’єру. Технічна інженерія, (1(89), 125–130. https://doi.org/10.26642/ten-2022-1(89)-125-130

Номер

Розділ

ГІРНИЦТВО

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають