Дослідження витрати палива автосамоскидами в умовах Омелянівського кар’єру

Автор(и)

  • Людмила Анатоліївна Ковалевич Державний університет «Житомирська політехніка», Україна https://orcid.org/0000-0001-9158-2576
  • Ірина Володимирівна Леонець Державний університет «Житомирська політехніка», Україна https://orcid.org/0000-0002-6572-681X
  • Микола Вікторович Лебля Державний університет «Житомирська політехніка», Україна
  • Денис Олегович Дубінчук Державний університет «Житомирська політехніка», Україна
  • Марина Сергіївна Куницька Державний університет «Житомирська політехніка», Україна https://orcid.org/0000-0002-2649-0939

DOI:

https://doi.org/10.26642/ten-2021-2(88)-122-128

Ключові слова:

витрата палива; моделювання; умови роботи; цикл роботи; автосамоскиди

Анотація

Оскільки вплив циклічної діяльності на споживання палива вантажними автомобілями при відкритих гірничих роботах у літературі не розглядається, тому пропонується методика оцінки цих ефектів. У цьому дослідженні вимірювалося паливо, яке було спожито за один цикл роботи автосамоскида. Цикл роботи складається з основних етапів: завантаження, маневрування, транспортування, розвантаження та повернення в вихідне положення. Кожен із компонентів циклу пов’язаний із певною витратою палива. Тому функціональна залежність між компонентами циклу (як незалежні змінні) та кількістю споживаного палива за цикл (як залежна змінна) визначає частку кожного компонента у загальній витраті палива автомобіля. Хоча виробники автосамоскидів пропонують приблизні оцінки витрат палива для різних моделей та розмірів вантажівок, існують значні невизначеності щодо фактичних показників споживання палива, які обумовлені специфічними умовами роботи. Специфічні умови (якість доріг тощо) призводять до значних відхилень у фактичному споживанні палива щодо оцінок виробника. Недостатня оцінка потреби кар’єру в паливі призводить до значних труднощів у прийнятті рішення про бюджет кар’єру. Для того, щоб надати достовірні та конкретні оцінки споживання палива для вантажівок, у цьому дослідженні оброблені статистичні дані з Омелянівського щебеневого кар’єру. У цьому підході, в першу чергу, враховуються варіації споживання палива, які обумовлені конкретними умовами видобутку. Ця мета досягається використанням достатньо великої бази статистичних даних про споживання палива.

Посилання

Du, J.D., Han, W.J., Peng, Y.H. and Gu, C.C. (2010), «Potential for reducing GHG emissions and energy consumption from implementing the aluminum intensive vehicle fleet in China», Energy, Vol. 35, Issue 12, pp. 4671–4678.

Muratori, M., Moran, M.J., Serra, E. and Rizzoni, G. (2013), «Highly-resolved modeling of personal transportation energy consumption in the United States», Energy, Vol. 58, рр. 168–177.

Khayyam, H. and Bab-Hadiashar, A. (2014), «Adaptive intelligent energy management system of plug-in hybrid electric vehicle», Energy, Vol. 69, pp. 319–335.

Hao, H., Liu, Z., Zhao, F. et al. (2015), «Scenario analysis of energy consumption and greenhouse gas emissions from China's passenger vehicles», Energy, Vol. 91, рр. 151–159.

Korobiichuk V. «Study of ultrasonic characteristics of Ukrainian red granites at low temperatures Systems» Control and Information Technology, Warsaw, pр. 20–21.

Zakusylo, R.V., Kravec', V.G. and Korobijchuk, V.V. (2011), Zasoby inicijuvannja promyslovyh zarjadiv vybuhovyh rechovyn, monografija, ZhDTU, Zhytomyr, 212 p.

Korobijchuk, V.V., Sobolevs'kyj, R.V., Podchashyns'kyj, Ju.O. et al. (2007), «Doslidzhennja vplyvu burovybuhovyh robit na jakist' blochnoi' produkcii' kar’jeru na osnovi vyznachennja geometrychnyh harakterystyk i'i' trishhynuvatosti», Visnyk ZhDTU, No. 3 (42), pp. 143–150.

Korobijchuk, V.V. (2012), «Zalezhnist' vnutrishn'oporovogo tysku vid pruzhnyh vlastyvostej pryrodnogo kamenju», Visnyk ZhDTU, No. 1 (60), pp. 123–126.

Ljung, G.M. and Box, G.E.P. (1978), «On a measure of a lack of fit in time series models», Biometrika, Vol. 65 (2), рр. 297–303.

Korobiіchuk, V.V., Sidorov, O.M., Sobolevskyi, R.V. et al. (2017), «European integration: treatment of stone processing enterprises waste in Ukraine», Visnyk ZhDTU, No. 1 (79), pp. 182–190.

Shamrai, V.I., Korobiіchuk, V.V. and Sobolevskyi, R.V. (2017), «Management of waste of stone processing in the framework of Euro integration of Ukraine», Visnyk ZhDTU, No. 2 (80), Vol. 1, pp. 234–239.

Kovalevych, L.A., Levyc'kyj, V.G., Bilobrov, D.M. et al. (2021), «Dynamika spozhyvannja palyvno-mastyl'nyh materialiv samoskydamy na Omeljanivs'komu rodovyshhi granitiv», Tehnichna inzhenerija, No. 1 (87), pp. 142–148.

Whyte, K., Daly, H.E. and Gallachoir, B.P.O. (2013), «Modelling HGV freight transport energy demand in Ireland and the impacts of the property construction bubble», Energy, Vol. 50, рр. 245–251.

Zhao, H., Burke, A. and Miller, M. (2013), «Analysis of Class 8 truck technologies for their fuel savings and economics», Transp Res Part D Transp Environ, Vol. 23, рр. 55–63.

Kecojevic, V. and Komljenovic, D. (2010), «Haul truck fuel consumption and CO2 emission under various engine load conditions», Min Eng, Vol. 62 (12), рр. 44–48.

Sahoo, L.K., Bandyopadhyay, S. and Banerjee, R. (2014), «Benchmarking energy consumption for dump trucks in mines», Appl Energy, Vol. 113, рр. 1382–1396.

Dessureault, S. (2007), «Data mining, mining data: energy consumption modelling», CIM Bull, Vol. 100, рр. 1–7.

Bogunovic, D., Kecojevic, V., Lund, V. et al. (2009), «Analysis of energy consumption in surface coal mining», SME Trans, Vol. 326, рр. 79–87.

Siami-Irdemoosa, E. and Dindarloo, S.R. (2015), «Prediction of fuel consumption of mining dump trucks: a neural networks approach», Appl Energy, Vol. 151, рр. 77–84.

Zhang, M., Mu, H., Li, G. and Ning, Y. (2009), «Forecasting the transport energy demand based on PLSR method in China», Energy, Vol. 34 (9), рр. 1396–1400.

Mevik, B-H. and Wehrens, R. (2007), «The pls package: principal component and partial least squares regression in R. J Stat Softw», Journal of Statistical Software, Vol. 18, Issue 2, рр. 1–23.

Box, G.E.P. and Jenkins, G. (1970), Time series analysis, forecasting and control, Holden-Day, San Francisco, 553 р.

Hyndman, R.J. and Athanasopoulos, G. (2013), «Forecasting: principles and practice», Monash University, Australia, [Online], available at: http://otexts.org/fpp/

Pai, P-F. and Lin, C-S. (2005), «A hybrid ARIMA and support vector machines model in stock price forecasting», Omega, Vol. 33, Issue 6, рр. 497–505.

Akaike, H. (1974), «A new look at the statistical model identification», IEEE Trans Automatic Control, Vol. 19 (6), рр. 716–23.

Schwarz, G.E. (1978), «Estimating the dimension of a model», Ann Stat, Vol. 6 (2), рр. 461–464.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-30

Як цитувати

Ковалевич , Л. А., Леонець , І. В. ., Лебля , М. В. ., Дубінчук , Д. О. ., & Куницька , М. С. . (2021). Дослідження витрати палива автосамоскидами в умовах Омелянівського кар’єру. Технічна інженерія, (2(88), 122–128. https://doi.org/10.26642/ten-2021-2(88)-122-128

Номер

Розділ

ГІРНИЦТВО