Дослідження транспортного акустичного забруднення і факторів його залежності на прикладі перехресть магістральних вулиць міста Житомира

Автор(и)

  • Дмитро Богданович Бегерський Державний університет «Житомирська політехніка», Україна https://orcid.org/0000-0002-8357-0038
  • Євгеній Григорович Опанасюк Державний університет «Житомирська політехніка», Україна https://orcid.org/0000-0003-3367-5816
  • Микола Мар’янович Можаровський Державний університет «Житомирська політехніка», Україна https://orcid.org/0000-0002-4720-3783
  • Іван Васильович Вітюк Державний університет «Житомирська політехніка», Україна https://orcid.org/0000-0002-3577-8758

DOI:

https://doi.org/10.26642/ten-2021-2(88)-14-24

Ключові слова:

транспортні засоби, перехрестя, рівень шуму

Анотація

Шум від автомобільного транспорту – це найбільш розповсюджений вид несприятливого екологічного впливу на організм людини. Аналіз результатів відомих досліджень свідчить про те, що джерелами 60–80 % акустичного забруднення міст є рух транспортних засобів. Від шкідливого впливу автомобільного шуму страждають люди, які проживають або працюють поблизу магістральних вулиць. Він суттєво залежить від інтенсивності транспортного потоку, типів транспортних засобів, їх швидкості та технічного стану і значно зростає під час так званих годин «пік», коли рух транспортних засобів стає найбільш інтенсивним. Також рівень шуму може бути завищений внаслідок малої насиченості або повної відсутності зелених насаджень вздовж доріг, близькості від дороги будівель та їх зовнішнього покриття з низькою поглинаючою здатністю, відсутністю  незабудованих зон та ін. Крім зазначених факторів, особлива увага в роботі приділена акустичному забрудненню територій, що безпосередньо прилягають до перехресть, оскільки там присутні додаткові фактори впливу на рівень шуму (збільшення концентрації транспортних засобів, додатковий шум при спрацюванні гальм, робота двигунів на перехідних режимах та ін.).

Посилання

Velychko, O.M. (2002), Kontrol' zabrudnennja dovkillja, navchal'nyj posibnyk, Osnova, K., 255 р.

Kucherjavyj, V.P. (2002), Urboekologija, pidruchnyk, Svit, L'viv, 439 р.

Bilokur, I.P. (1997), Akustychnyj kontrol', IZMN, Kyi'v, 244 р.

Pukalo, M., Nakonechnyj, A. and Idrisov, K. (2016), «Vplyv shumu avtomobil'nogo transportu na stan ekologii' ta metody znyzhennja i'h pokaznykiv», Materialy I naukovo-praktychnoi' onlajn-konferencii', in Bregin, M. (ed.), L'viv, pp. 32–38.

Kovalenko, L.O. (2014), «Vyznachennja rivniv shumu na magistraljah ta vulycjah mista», Mizhvuzivs'kyj zbirnyk «Naukovi notatky», No. 46, pp. 252–256.

Stol'berg, F. (2000), Ekologiya goroda, ucheb., Libra, K., 464 p.

Jankovs'ka, L.V. (2016), Urboekologija, navchal'nyj posibnyk, RVV TNPU, Ternopil', 154 p.

VRU (1994), Zakon Ukrai'ny «Pro zabezpechennja sanitarnogo ta epidemichnogo blagopoluchchja naselennja».

Zales'kyj, I.I. and Klymenko, M.O. (2005), Ekologija ljudyny, pidruchnyk, Akademija, K., 288 p.

«Dopustymi rivni zvuku (shumu)», Ekologija. Pravo. Ljudyna, [Online], available at: http://epl.org.ua/human-posts/dopustymi-rivni-zvuku-shumu/

«U Zhytomyri za 13 adresamy vyjavyly perevyshhennja rivnja shumu», [Online], available at: https://www.zhitomir.info/news_181762.html

«Doslidzhennja shumovogo zabrudnennja na vulycjah mista L'vova, shho stvorjujet'sja transportom», [Online], available at: http://ena.lp.edu.ua/bitstream/ntb/43583/2/2018_Boikiv_M-Investigation_of_noise_pollution_172-174.pdf

«Akustychne zabrudnennja selitebnogo seredovyshha mista vid transportnyh potokiv», [Online], available at: http://www.kdu.edu.ua/statti/2007-5-1(46)/144.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-30

Як цитувати

Бегерський , Д. Б. ., Опанасюк , Є. Г. ., Можаровський , М. М. ., & Вітюк, . І. В. . (2021). Дослідження транспортного акустичного забруднення і факторів його залежності на прикладі перехресть магістральних вулиць міста Житомира. Технічна інженерія, (2(88), 14–24. https://doi.org/10.26642/ten-2021-2(88)-14-24

Номер

Розділ

ПРИКЛАДНА МЕХАНІКА