Аналіз впливу технічного стану автомобіля на рівень аварійності на дорогах

Автор(и)

  • Віра Петрівна Мурашковська Національний університет «Чернігівська політехніка», Ukraine https://orcid.org/0000-0002-0556-8709
  • Ярослав Володимирович Кужельний Національний університет «Чернігівська політехніка», Ukraine https://orcid.org/0000-0002-5269-8557
  • Василь Михайлович Скляр Національний університет «Чернігівська політехніка», Ukraine https://orcid.org/0000-0003-0563-6887
  • Олена Сергіївна Слєднікова Національний університет «Чернігівська політехніка», Ukraine https://orcid.org/0000-0002-5444-1747

DOI:

https://doi.org/10.26642/ten-2021-1(87)-28-37

Ключові слова:

автомобільний транспорт; технічний стан автомобілів; експлуатаційні властивості автомобілів; аварійність на дорогах; безпека дорожнього руху

Анотація

Однією з провідних галузей економіки багатьох країн є транспортна галузь. У сучасному світі автомобільний транспорт вважається одним із двигунів прогресу. Середній вік парку автомобілів Євросоюзу становить 8 років, США – 11 років, України – 22,4 роки. На сьогоднішній день в Україні склалася така невтішна економічна ситуація, коли вигідніше придбати автомобіль з пробігом, зокрема легковий, ніж новий із автосалону. Зазвичай, ці автомобілі мають знижені показники технічного стану та експлуатаційні характеристики. Також на ці параметри негативно впливають несвоєчасні регламентований технічний огляд, заміна витратних матеріалів, ремонт автомобіля, якими досить часто зловживають водії та власники автомобілів. Це все впливає на активну безпеку та рівень аварійності на дорогах.
У статті розглянуто аналіз впливу технічного стану автомобіля на рівень аварійності на дорогах. Наведено показники смертності від дорожньо-транспортних пригод деяких країн світу, смертність в Європейському Союзі від дорожньо-транспортних пригод за віковими категоріями, кількість дорожньо-транспортних пригод в Україні за 2017–2020 роки, ефективність функціонування системи «водій – автомобіль – дорога – середовище» щодо попередження дорожньо-транспортних пригод і забезпечення безпеки дорожнього руху, швидкісні обмеження по тяжкості наслідків дорожньо-транспортних пригод, вплив швидкості на ймовірність отримання смертельних травм при наїзді транспортного засобу на пішохода, довжину гальмівного шляху при екстреному гальмуванні, динаміку насичення Європейського парку транспортними засобами з максимальною швидкістю руху більше 150 км/год, інфографіку автопарку України. Проаналізовано вплив технічного стану рульового керування, елементів підвіски та гальмівної системи на керованість і стійкість автомобілів.

Посилання

«Mobility and transport road safety», An official website of the European Union, [Online], available at: https://ec.europa.eu/transport/road_safety/specialist/statistics_en

«Road Safety», National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), [Online], available at: https://www.nhtsa.gov/road-safety

Holovan, M.O. (2012), Implementation of the resource and safety of the vehicle at the stages of manufacture, operation and after repair, New technologies, No. 4 (38), pp. 85–92.

Kukurudzjak, Yu.Yu. (2016), Monitoring of the technical condition of the car under different operating conditions, Scientific notes, No. 55, pp. 228–231.

«The average age of cars in Ukraine is over 20 years», TSN, [Online], available at: https://tsn.ua/ru/ukrayina/sredniy-vozrast-avtomobiley-v-ukraine-prevyshaet-20-let-1146537.html

«Resolution adopted by the General Assembly on 25 September 2015», (2015), United Nations. General Assembly URL: https://unctad.org/meetings/en/SessionalDocuments/ares70d1_ru.pdf

Mykhajlov, R.I. (2010), «Modern approaches to road safety in Ukraine: ways and experience of improvement», State and regions, No. 2, рр. 156–161.

Evtуukov, S.S. (2020), Metodologiуa ocenki i povysheniуa effektivnosti dorozhno-transportnyh ekspertiz, D.Sc. Thesis of dissertation, SPbGASU, Saint Petersburg, 355 p.

Statistics. Patrol police (2021), [Online], available at: http://patrol.police.gov.ua/statystyka/

Dobromirov, V.N. and Evtyukov, S.S. (2013), «Speed as a factor influencing road safety», Modern problems of science and education, No. 5, [Online], available at: https://www.science-education.ru/ru/article/view?id=10248

«European Road Safety Status Report “For Safer Roads and Healthier Transport Alternatives”» (2009), World health organization, 161 р., [Online], available at: https://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0010/111151/E92789R.pdf?ua=1

Lay, M.G. (1992), Ways of the World: A History of the World’s Roads and of the Vehicles That Used Them, Rutgers University Press, New Brunswick, 401 р.

«World report on road traffic injury prevention» (2004), World Health Organization, Geneva, 217 p., [Online], available at: https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/42871/9241562609.pdf?sequence=1&isAllowed=y

«The Automobile: A Century of Progress» (1997), Warrendale: Society of Automotive Engineer, 298 р.

Khaapaniemi, E.L., Torniainen, Yu., Svatkova. E and Khyuvearinen, Yu. (2008), «Principles and tools for improving road safety on public roads», International experience: Russia–Finland, [Online], available at: https://www.ador.ru/data/files/static/bdd_01.pdf

«Tri fakta ob avtoparke Ukrainy v 2019 godu: infografika» (2020), Auto24, [Online], available at: https://auto.24tv.ua/ru/tri_fakta_ob_avtoparke_ukrainy_v_2019_godu_infografika_n19433

Podrigalo, M.A. and Abramov, D.V. (2013), «Determination of the limiting dynamic performance of passenger cars», Mehanika ta mashynobuduvannja, naukovo-tehnichnyj zhurnal, NTU «HPI», Harkiv, No. 1, рр. 81–91.

Krupchan, V.O. (2020), «Аnaliz faktoriv, shho vplyvajut' na kerovanist' i stijkist' avtomobilja», materialy mizhnarodnoi' students'koi' konferencii' «Ekspluatacija ta servisna inzhenerija», HNTUSG, Harkiv, pp. 12–13.

Vradij, I.O. and Magopec', S.O. (2014), «Doslidzhennja vplyvu zminy geometrychnyh parametriv nesuchoi' systemy legkovogo avtomobilja na pokaznyky povorotnosti i stijkosti», Zbirnyk tez dopovidej VIII Vseukrai'ns'koi' naukovo-praktychnoi' konferencii' studentiv ta aspirantiv «Pidvyshhennja nadijnosti mashyn i obladnannja», KNTU, Kirovograd, Part II, рр. 6–8.

Bevz, O.V., Magopec', S.O. and Onopa, V.A. (2010), «Doslidzhennja pracezdatnosti pary tertja «gal'mivnyj dysk – gal'mivna kolodka» legkovogo avtomobilja», Zbirnyk naukovyh prac' Kirovograds'kogo nacional'nogo tehnichnogo universytetu. Tehnika v sil's'kogospodars'komu vyrobnyctvi, galuzeve mashynobuduvannja, avtomatyzacija, Issue 23, рр. 23–28.

Kashkanov, V.A. and Ljul'chak, S.O. (2019), «Analiz prychyn vynyknennja vidmov v perednij pidvisci ta rul'ovomu keruvanni avtomobiliv», Materialy HII mizhnarodnoi' naukovo-praktychnoi' konferencii' «Suchasni tehnologii' ta perspektyvy rozvytku avtomobil'nogo transportu», 21–23 zhovtnja 2019 roku, VNTU, Vinnycja, рр. 92–94.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-16

Як цитувати

Мурашковська , В. П., Кужельний, . Я. В., Скляр , В. М., & Слєднікова , О. С. (2021). Аналіз впливу технічного стану автомобіля на рівень аварійності на дорогах. Технічна інженерія, (1(87), 28–37. https://doi.org/10.26642/ten-2021-1(87)-28-37

Номер

Розділ

ПРИКЛАДНА МЕХАНІКА