Моделювання процесу механічної обробки профілю робочої поверхні колісних пар на верстатах КЖ20

Автор(и)

  • Владислав Миколайович Рубан Національна металургійна академія України, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.26642/ten-2020-2(86)-54-60

Ключові слова:

відновлення робочих поверхонь, колісні пари, колесофрезерний верстат КЖ20, моделювання процесу фрезерування, обертальний момент

Анотація

У машинобудуванні існує клас деталей з кусково-лінійною або з криволінійною робочою поверхнею, до таких деталей належать колісні пари машин рейкового транспорту. Під час експлуатації локомотивів магістрального і промислового залізничного транспорту періодично з’являється необхідність відновлення зношеного профілю коліс без демонтажу колісних пар. У статті проведено аналіз та зауважено про необхідність вдосконалення процесу технології відновлювального ремонту колісних пар локомотивів. Від якості й точності процесу відновлювального ремонту залежить ефективність і надійність роботи спеціальних фасонних фрез і машин рейкового транспорту. Описано методику дослідження динаміки процесів різання на спеціальних верстатах КЖ20, під час якої необхідно враховувати не тільки сили різання, але й структурні властивості фасонних фрез (інструменту), так і оброблюваної деталі (робочої поверхні колісних пар). Вказано результати побудови імітаційної математичної моделі процесу відновлення робочого профілю бандажів на колесофрезерних верстатах КЖ20, за допомогою якої можна визначати зони стійких параметрів динаміки процесу фрезерування, в умовах одночасної наявності двох нежорстких елементів (оброблюваної деталі і спеціальної фасонної фрези). Запропоновано метод визначення величини обертального моменту з урахуванням передаточного відношення механічної передачі.

Біографія автора

Владислав Миколайович Рубан, Національна металургійна академія України

V.M. Ruban

Посилання

Kul'bovs'kyj, I.I. and Demchenko, V.O. (2015), «Analiz vplyvu zmin umov ekspluatacii' vzajemodijuchoi' pary rejka-koleso na znos poverhni kochennja v proektah zaliznychnogo transportu», Avtomobil'ni dorogy i dorozhne budivnyctvo, Issue 93, pp. 192–205.

Standartynform (2011), DSTU GOST 10791-2016 Kolesa sucil'nokatani. Tehnichni umovy, Chynnyj vid 2016.09.01., Moskva, 17 p.

Babachenko, A.I. еt al. (2019), «Nadezhnost' zheleznodorozhnykh koles, izgotovlennykh raznymi sposobami proizvodstva», Metall i lit'e Ukrainy, No. 3–4 (310–311), pp. 48–57.

Gosstandart Ukrainy (1998), DSTU 3717-98 Bandazhi chernovye dlya koles podvizhnogo sostava zheleznykh dorog shirokoi kolei i metropolitena. Tipy i razmery, Kiev, 13 р.

D'omin, R.Ju. (2017), «Doslidzhennja vtomnogo rujnuvannja bandazhiv kolis tjagovogo ruhomogo skladu», Visnyk NTU «HPI», No. 20 (1242), pp. 77–83.

Mintrans Ukrai'ny. Ukrzaliznycja (2004), Instrukcija z formuvannja, remontu ta utrymannja kolisnyh par tjagovogo ruhomogo skladu zaliznyc' Ukrai'ny kolii' 1520 mm. VND 32.0.07.001-2001, Zatverdzheno Nakazom Ukrzaliznyci vid 29.05.2001 No. 305-C zi zminamy ta dopovnennjamy zatverdzhenymy nakazamy Ukrzaliznyci vid 16.11.2004 No. 863-CЕ, vid 18.12.2007 No. 598-C ta vid 20.04.2010 No. 046-CZ, Gol. lokomotyv. Gosp., Kyi'v.

Mutafyan, L.A. (2015), «Yavlenie udara pri preryvistom rezanii i ego vliyanie na kharakter protekaniya iznosa instrumenta», Izvestiya TulGU, Seriya Tekhnicheskie nauki, Issue 5, Part 2, pp. 73–78.

Stanok kolesofrezernyi spetsial'nyi model' KZh20TF1 (1989), Rukovodstvo po ekspluatatsii KZh20TF1 000 000 RE2.

Averkov, K.V., Bun'kova, T.G., Biserikan, M.I. and Petrochenko, S.V. (2018), «Optimizatsiya tekhnologicheskogo protsessa remonta kolesnykh par», Omskij nauchnyi vesnik, No. 1 (157), pp. 19–22.

Logminov, V.A. and Luk'yanenko, O.L. (2011), «Modelirovanie kolebanii nezhestkikh detalei pri kontsevom frezerovanii», Visnyk SumDU, Serija Tehnichni nauky, No. 4, pp. 145–157.

Sładkowski, A., Proydak, Yu. and Ruban, V. (2018), «Increasing the resource of milling cutters used to process the locomotive wheelsets. Part 1: Determination of cutting forces», Transport Problems, Vol. 13, No. 3, pp. 119–130.

Sładkowski, A. and Ruban, V.M. «Pidvyshhennja efektyvnosti vykorystannja rizhuchyh elementiv special'nyh fasonnyh frez do verstativ KZh20», Tehnichna inzhenerija, Zhytomyrs'ka politehnika, Zhytomyr, No. 1 (85), pp. 71–80.

Vnukov, Yu.N., Dyadya, S.I. and Kozlova, E.B. (2016), «Evolyutsiya razvitiya issledovanii sil pri tsilindricheskom frezerovanii ot staticheskikh k dinamicheskim usloviyam obrabotki. Ch. 2», Suchasni tehnologii' v mashynobuduvanni, No. 11, pp. 20–41.

Ermolaev, A.I., Erofeev, V.I. and Plekhov, A.S. (2019), «Analiz vibratsii, voznikayushchikh v protsesse frezerovaniya», Vestnik nauchno-tekhnicheskogo razvitiya, No. 3 (139), pp. 12–23.

Zelinskii, S.A., Morozov, Yu.A. and Serebrii, Yu.A. (2015), «Matematicheskaya model' protsessa konturnogo frezerovaniya nezhestkikh detalei», Praci Odes'kogo politehnichnogo universytetu, Issue 1, pp. 28–33.

Usol'tsev, A.A. (2009), Obshchaya elektrotekhnika, ucheb. posob., SPbGU ITMO, SPb., 301 p.

Kirijenko, O.A. and Guzenko, Ju.M. (2016), Teorija mehanizmiv i mashyn. Detali mashyn: rozrahunky mehanichnyh peredach, NTUU «KPI», Kyiv, 188 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-02

Як цитувати

Рубан, В. М. (2020). Моделювання процесу механічної обробки профілю робочої поверхні колісних пар на верстатах КЖ20. Технічна інженерія, (2(86), 54–60. https://doi.org/10.26642/ten-2020-2(86)-54-60

Номер

Розділ

ПРИКЛАДНА МЕХАНІКА