Удосконалення методу визначення раціональних параметрів екскаваторно-автомобільних комплексів потужних кар’єрів

Автор(и)

  • Олександр Олександрович Фролов Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0002-9833-6236
  • Тетяна Володимирівна Косенко Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0001-9635-1427

DOI:

https://doi.org/10.26642/ten-2020-1(85)-242-248

Ключові слова:

кар’єр, екскаваторно-автомобільний комплекс, структура комплексної механізації, гірські породи, місткість ковша екскаватора, місткість кузова автосамоскида

Анотація

Наведено результати досліджень щодо визначення раціональних параметрів екскаваторно-автомобільних комплексів під час розробки родовищ корисних копалин в умовах потужних глибоких кар’єрів з видобутку залізорудної сировини. Встановлено, що оптимальне співвідношення місткості кузова автосамоскида до місткості ковша екскаватора є найважливішою умовою, яка забезпечує високопродуктивне використання екскаваторів і автотранспорту при мінімальній вартості гірничо-транспортних робіт. Отримана аналітична залежність з визначення необхідного співвідношення між місткістю кузова автосамоскида і місткістю ковша екскаватора для досягнення максимально можливої продуктивності екскаваторно-автомобільного комплексу під час навантаження і транспортування будь-яких типів гірських порід з урахуванням характеристики гірничої маси, тривалості її навантаження екскаватором, тривалості обмінних операцій, відстані горизонтальних і похилих ділянок траси, висоти підйому гірничої маси автотранспортом та середнього ухилу похилих ділянок траси. Для умов кар’єру Полтавського гірничо-збагачувального комбінату проаналізовано існуюче обладнання екскаваторно-автомобільного комплексу, виконано розрахунок необхідної місткості ковшів екскаваторів для обраних маршрутів та рекомендовано найбільш раціональні поєднання виймального і транспортного обладнання. Встановлено, що для розкривних робіт найбільш ефективним з існуючого парку екскаваторів буде Komatcu PC-3000 з місткістю ковша 15 м3 (розраховане значення оптимальної місткості ковша екскаватора становить 15,3 м3) за умови транспортування гірничої маси автосамоскидом Hitachi EH-3500A з місткістю кузова 115,1 м3. Видобувні роботи доцільно проводити екскаваторами з місткістю ковшів 13,5 та 11,5 м3, використовуючи автосамоскид Hitachi EH-3500A. Результати наукових досліджень дозволяють для існуючих гірничо-геологічних і технологічних умов будь-якого кар’єру визначати раціональні параметри екскаваторно-автомобільних комплексів для оптимізації структури комплексної механізації гірничих робіт.

Біографії авторів

Олександр Олександрович Фролов, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

O.O. Frolov

Тетяна Володимирівна Косенко, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

T.V. Kosenko

Посилання

Mariev, P.L., Kuleshov, A.A., Egorov, A.N. and Zyrjanov, I.V. (2004), Kar'ernyj avtotransport: sostojanie i perspektivy, Elmor, Sankt-Peterburg, 427 p.

Maksymov, І.І. and Slobodjanjuk, R.V. (2018), «Analiz vplyvu rozmishhennja tochky zvezennja girnychoi' masy na sumarnyj ob’jem avtotransportnoi' roboty», Visnyk ZhDTU, Tehnіchnі nauky, No. 1 (81), pp. 274–281.

Kolesnikov, V.F., Koryakin, A.I. and Strel'nikov, A.V. (2010), «Vybor optimal'noi struktury ekskavatorno-avtomobil'nogo kompleksa», Vestnik KuzGTU, No. 1, рр. 59–61.

Bardas', O.V. (2009), «Vyznachennja vzajemozv’jazku mizh produktyvnistju ekskavatornyh kompleksiv ta avtosamoskydiv na rodovyshhah fosforytiv v Ukrai'ni», Ekonomichnyj visnyk NGU, No. 1, рр. 62–67.

Khoreshok, A.A. and Stenin, D.V. (2007), «Opredelenie optimal'nogo sootnosheniya sopryazhennykh parametrov ekskavatorno-avtomobil'nykh kompleksov», Vestnik KuzGTU, No. 5, рр. 3–4.

Vesnin, A.V. (2014), «Puti povysheniya effektivnosti raboty ekskavatorno-avtomobil'nykh kompleksov v sformirovavshikhsya spetsificheskikh usloviyakh kar'erov krivorozhskogo regiona», Vіsnuk NTU «KhPІ», No. 9 (1052), рр. 113–119.

Zhuravlev, A.G. and Skorokhodov, A.V. (2015), «K voprosu obosnovaniya proizvoditel'nosti ekskavatorno-avtomobil'nykh kompleksov metodom komp'yuternogo modelirovaniya», Problemy nedropol'zovanija IGD Ural'skogo otdeleniya RAN, No. 2, рр. 53–60.

Ercelebi, S.G. and Bascetin, A. (2009), «Optimization of shovel-truck system for surface mining», The Journal of The Southern African Institute of Mining and Metallurgy, No. 109, рр. 433–439.

Kirmanli, C. and Ercelebi, S.G. (2009), «An expert system for hydraulic excavator and truck selection in surface mining», The Journal of The Southern African Institute of Mining and Metallurgy, No. 109, рр. 727–738.

Nguyev, H., Doan, T.L., Le, T.H., Do, N.H. and Pham, V.V. (2014), «Determination of shovel-truck productivities in open-pit mines», Trudy The 3rd International Conference on Advances in Mining and Tunneling, Vung Tau, Vietnam, No. 3.

Frolov, O.O., Zhuravel', V.V. and Homenjuk A.V. (2017), «Vyznachennja racional'nogo spivvidnoshennja mizh jemnistju kuzova avtosamoskyda i jemnistju kovsha ekskavatora», Materialy vseukrai'ns'koi' naukovo-praktychnoi' konferencii' studentiv, aspirantiv ta molodyh vchenyh, Perspektyvy rozvytku girnychoi' spravy ta racional'nogo vykorystannja pryrodnyh resursiv, Zhytomyr, Ukraine, рр. 24–26.

Frolov, O.O., Sokolovs'ka, M.І. and Homenjuk, A.V. (2017), «Obg'runtuvannja tehnologichnoi' uzgodzhenosti parametriv ekskavatorno-avtomobil'nogo kompleksu», Visnyk Kryvoriz'kogo nacional'nogo universytetu, No. 44, рр. 3–7.

Kuleshov, A.A. (1980), Moshchnye ekskavatorno-avtomobil'nye kompleksy kar'erov, Nedra, Moscow, 317 p.

Frolov, O.O., Sokolovs'ka, M.І., Kramorenko, L.V. and Kononovych, V.A. (2017), «Optymizacija tehnologichnyh parametriv ekskavatorno-avtomobil'nyh kompleksiv», Visnyk NTUU «KPІ», Serіja Girnyctvo, No. 34, рр. 28–33.

Homenjuk, A.V. (2017), Optymizacija struktury kompleksnoi' mehanizacii' girnychyh robit na glybokyh kar’jerah, abstract of dissertation, Kyi'v, 16 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-26

Як цитувати

Фролов, О. О., & Косенко, Т. В. (2020). Удосконалення методу визначення раціональних параметрів екскаваторно-автомобільних комплексів потужних кар’єрів. Технічна інженерія, (1(85), 242–248. https://doi.org/10.26642/ten-2020-1(85)-242-248

Номер

Розділ

ГІРНИЦТВО