Удосконалення методу визначення раціональних параметрів екскаваторно-автомобільних комплексів потужних кар’єрів
DOI:
https://doi.org/10.26642/ten-2020-1(85)-242-248Ключові слова:
кар’єр, екскаваторно-автомобільний комплекс, структура комплексної механізації, гірські породи, місткість ковша екскаватора, місткість кузова автосамоскидаАнотація
Наведено результати досліджень щодо визначення раціональних параметрів екскаваторно-автомобільних комплексів під час розробки родовищ корисних копалин в умовах потужних глибоких кар’єрів з видобутку залізорудної сировини. Встановлено, що оптимальне співвідношення місткості кузова автосамоскида до місткості ковша екскаватора є найважливішою умовою, яка забезпечує високопродуктивне використання екскаваторів і автотранспорту при мінімальній вартості гірничо-транспортних робіт. Отримана аналітична залежність з визначення необхідного співвідношення між місткістю кузова автосамоскида і місткістю ковша екскаватора для досягнення максимально можливої продуктивності екскаваторно-автомобільного комплексу під час навантаження і транспортування будь-яких типів гірських порід з урахуванням характеристики гірничої маси, тривалості її навантаження екскаватором, тривалості обмінних операцій, відстані горизонтальних і похилих ділянок траси, висоти підйому гірничої маси автотранспортом та середнього ухилу похилих ділянок траси. Для умов кар’єру Полтавського гірничо-збагачувального комбінату проаналізовано існуюче обладнання екскаваторно-автомобільного комплексу, виконано розрахунок необхідної місткості ковшів екскаваторів для обраних маршрутів та рекомендовано найбільш раціональні поєднання виймального і транспортного обладнання. Встановлено, що для розкривних робіт найбільш ефективним з існуючого парку екскаваторів буде Komatcu PC-3000 з місткістю ковша 15 м3 (розраховане значення оптимальної місткості ковша екскаватора становить 15,3 м3) за умови транспортування гірничої маси автосамоскидом Hitachi EH-3500A з місткістю кузова 115,1 м3. Видобувні роботи доцільно проводити екскаваторами з місткістю ковшів 13,5 та 11,5 м3, використовуючи автосамоскид Hitachi EH-3500A. Результати наукових досліджень дозволяють для існуючих гірничо-геологічних і технологічних умов будь-якого кар’єру визначати раціональні параметри екскаваторно-автомобільних комплексів для оптимізації структури комплексної механізації гірничих робіт.
Посилання
Mariev, P.L., Kuleshov, A.A., Egorov, A.N. and Zyrjanov, I.V. (2004), Kar'ernyj avtotransport: sostojanie i perspektivy, Elmor, Sankt-Peterburg, 427 p.
Maksymov, І.І. and Slobodjanjuk, R.V. (2018), «Analiz vplyvu rozmishhennja tochky zvezennja girnychoi' masy na sumarnyj ob’jem avtotransportnoi' roboty», Visnyk ZhDTU, Tehnіchnі nauky, No. 1 (81), pp. 274–281.
Kolesnikov, V.F., Koryakin, A.I. and Strel'nikov, A.V. (2010), «Vybor optimal'noi struktury ekskavatorno-avtomobil'nogo kompleksa», Vestnik KuzGTU, No. 1, рр. 59–61.
Bardas', O.V. (2009), «Vyznachennja vzajemozv’jazku mizh produktyvnistju ekskavatornyh kompleksiv ta avtosamoskydiv na rodovyshhah fosforytiv v Ukrai'ni», Ekonomichnyj visnyk NGU, No. 1, рр. 62–67.
Khoreshok, A.A. and Stenin, D.V. (2007), «Opredelenie optimal'nogo sootnosheniya sopryazhennykh parametrov ekskavatorno-avtomobil'nykh kompleksov», Vestnik KuzGTU, No. 5, рр. 3–4.
Vesnin, A.V. (2014), «Puti povysheniya effektivnosti raboty ekskavatorno-avtomobil'nykh kompleksov v sformirovavshikhsya spetsificheskikh usloviyakh kar'erov krivorozhskogo regiona», Vіsnuk NTU «KhPІ», No. 9 (1052), рр. 113–119.
Zhuravlev, A.G. and Skorokhodov, A.V. (2015), «K voprosu obosnovaniya proizvoditel'nosti ekskavatorno-avtomobil'nykh kompleksov metodom komp'yuternogo modelirovaniya», Problemy nedropol'zovanija IGD Ural'skogo otdeleniya RAN, No. 2, рр. 53–60.
Ercelebi, S.G. and Bascetin, A. (2009), «Optimization of shovel-truck system for surface mining», The Journal of The Southern African Institute of Mining and Metallurgy, No. 109, рр. 433–439.
Kirmanli, C. and Ercelebi, S.G. (2009), «An expert system for hydraulic excavator and truck selection in surface mining», The Journal of The Southern African Institute of Mining and Metallurgy, No. 109, рр. 727–738.
Nguyev, H., Doan, T.L., Le, T.H., Do, N.H. and Pham, V.V. (2014), «Determination of shovel-truck productivities in open-pit mines», Trudy The 3rd International Conference on Advances in Mining and Tunneling, Vung Tau, Vietnam, No. 3.
Frolov, O.O., Zhuravel', V.V. and Homenjuk A.V. (2017), «Vyznachennja racional'nogo spivvidnoshennja mizh jemnistju kuzova avtosamoskyda i jemnistju kovsha ekskavatora», Materialy vseukrai'ns'koi' naukovo-praktychnoi' konferencii' studentiv, aspirantiv ta molodyh vchenyh, Perspektyvy rozvytku girnychoi' spravy ta racional'nogo vykorystannja pryrodnyh resursiv, Zhytomyr, Ukraine, рр. 24–26.
Frolov, O.O., Sokolovs'ka, M.І. and Homenjuk, A.V. (2017), «Obg'runtuvannja tehnologichnoi' uzgodzhenosti parametriv ekskavatorno-avtomobil'nogo kompleksu», Visnyk Kryvoriz'kogo nacional'nogo universytetu, No. 44, рр. 3–7.
Kuleshov, A.A. (1980), Moshchnye ekskavatorno-avtomobil'nye kompleksy kar'erov, Nedra, Moscow, 317 p.
Frolov, O.O., Sokolovs'ka, M.І., Kramorenko, L.V. and Kononovych, V.A. (2017), «Optymizacija tehnologichnyh parametriv ekskavatorno-avtomobil'nyh kompleksiv», Visnyk NTUU «KPІ», Serіja Girnyctvo, No. 34, рр. 28–33.
Homenjuk, A.V. (2017), Optymizacija struktury kompleksnoi' mehanizacii' girnychyh robit na glybokyh kar’jerah, abstract of dissertation, Kyi'v, 16 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Олександр Олександрович Фролов, Тетяна Володимирівна Косенко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського.