Програмний комплекс створення та проведення числових симуляцій

Автор(и)

  • Андрій Васильович Морозов Державний університет «Житомирська політехніка», Ukraine https://orcid.org/0000-0003-3167-0683
  • Тетяна Анатоліївна Вакалюк Державний університет «Житомирська політехніка», Ukraine
  • Дмитро Сергійович Антонюк Державний університет «Житомирська політехніка», Ukraine
  • Владислав Валентинович Дідківський Державний університет «Житомирська політехніка», Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.26642/ten-2019-2(84)-84-99

Ключові слова:

симуляція, числові симуляції, бізнес-симулятори, програмний комплекс, проектування

Анотація

Актуальність. У сучасному світі набули широкого поширення бізнес-симулятори – інтерактивні системи, які дозволяють організовувати та проводити симуляції економічних та соціально-економічних процесів з достатньою реалістичністю. Водночас опитування, проведене серед студентів, показало недостатні знання та технічні навички студентів вітчизняних закладів вищої освіти у галузі розробки бізнес-симуляцій з використанням сучасних технологій та підходів розробки програмного забезпечення.

Мета статті полягає в описі розробки системи, яка дозволяє викладачам та студентам організовувати й проводити симуляції економічних і соціально-економічних процесів у навчальному процесі.

Методи. В роботі було використано методи об’єктно-орієнтованого проектування, проектування програмних інтерфейсів, веб-програмування та дизайну.

Результати. У цій роботі було описано розробку програмного комплексу створення та проведення числових симуляцій. Для цього було визначено такі вимоги до програмного комплексу: система має бути у вільному доступі в мережі Інтернет; система має бути доступна з будь-якого пристрою, який має доступ до мережі Інтернет, незалежно від типу операційної системи пристрою; система повинна мати сучасний дизайн, який адаптується до розширення екрана учасника; система повинна мати механізм розширення сторонніми симуляціями, які підтримують визначений API; система повинна мати простий інтерфейс, який мінімізує зусилля викладача та студентів при організації та проведенні симуляції.

У процесі дослідження було обрано хмарну архітектуру програмного комплексу, що дозволяє організувати управління симуляцій учасниками за допомогою централізованого ресурсу. Розроблений програмний комплекс створення та проведення числових симуляцій складається з таких компонентів: SimulationLab.Admin, SimulationLab.Api.Models, SimulationLab.Engine, SimulationLab.Core, SimulationLab.Web.

У процесі дослідження було встановлено, що використання засобів навчання, що збагачують пізнавальний досвід студентів та забезпечують вироблення умінь і навичок, значною мірою залежить від зручності впровадження таких засобів у освітній процес викладачем, тому велика увага в роботі приділялася саме зручному впровадженню використання розробленої системи під час лекцій чи практичних занять. Система побудована з використанням сучасних технологій та архітектурних рішень.

Висновки. Використання розробленої системи значно спрощує доповнення теоретичного матеріалу практичними та дослідницькими видами навчальної діяльності в межах курсів математичного й соціально-економічних блоків у закладах вищої та загальної середньої освіти, корпоративних тренінгах та в межах заходів неформальної освіти.

Біографії авторів

Андрій Васильович Морозов, Державний університет «Житомирська політехніка»

A.V. Morozov

Тетяна Анатоліївна Вакалюк, Державний університет «Житомирська політехніка»

T.A. Vakaliuk

Дмитро Сергійович Антонюк, Державний університет «Житомирська політехніка»

D.S. Antoniuk

Владислав Валентинович Дідківський, Державний університет «Житомирська політехніка»

V.V. Didkivskyi

Посилання

Biznes-symuljacija, [Online], available at: https://uk.wikipedia.org/wiki/Biznes-symuliatsiia

Vakaljuk, T.A. and Antonjuk, D.S. (2016), «Vykorystannja hmarnyh biznes-symuljatoriv dlja vyvchennja povedinkovoi' ekonomiky», Naukova molod'-2016, zbirnyk materialiv IV Vseukrai'ns'koi' naukovo-praktychnoi' konferencii' molodyh uchenyh (15 grud. 2016 r., m. Kyi'v), za zag. red. prof. O.M. Spirina, IITZN NAPN Ukrai'ny, K., pp. 53–56, [Online], available at: http://lib.iitta.gov.ua/707095

Antonjuk, D.S. (2018), «Vykorystannja programno-imitacijnyh kompleksiv jak zasobiv formuvannja ekonomichnyh kompetentnostej studentiv tehnichnyh special'nostej», Ph.D. Thesis of diss., 13.00.10., Kyiv.

The Market for Lemons, [Online], available at: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Market_for_Lemons

Bruehler, James R., Grant, Alan P. and Ghent, Linda S. (2017), «The Red/Green Simulation», Journal of Economics and Finance Education, Vol. 16, Issue 1, [Online], available at: https://www.economics-finance.org/jefe/issues/JEFE-Vol-16-Num-1-Winter-2017.pdf

Ob’jektno-orijentovane programuvannja, [Online], available at: https://uk.wikipedia.org/wiki/Obiektno-oriientovane_prohramuvannia

Bring your own device, [Online], available at: https://uk.wikipedia.org/wiki/Bring_your_own_device

Mikroservisy, [Online], available at: https://uk.wikipedia.org/wiki/Mikroservisy

Model-vyd-kontroler, [Online], available at: https://uk.wikipedia.org/wiki/Model-vyd-kontroler

Architectural principles, [Online], available at: https://docs.microsoft.com/en-us/dotnet/standard/modern-web-apps-azure-architecture/architectural-principles

Adams, W.K., Student engagement and learning with PhET interactive simulations, [Online], available at: ttp://www.jdes.tyc.edu.tw/PhET2013/publications/MPTL_2010_PhET_final.pdf

Castronova, E., Exodus to the Virtual World: How Online Fun is Changing Reality, Palgrave Macmillan, [Online], аvailable at: http://us.macmillan.com/exodustothevirtualworld/edwardcastronova

Liang, T. and Shan, T.R. (2013), «Classical atomistic simulations of surfaces and heterogeneous interfaces with the charge-optimized many body (COMB) potentials», Materials Science and Engineering, Reports, R., Vol. 74, Issue 9, pp. 255–279.

Podolefsky, N.S., Perkins, K.K. and Adams, W.K. (2010), «Computer simulations to classrooms: tools for change», Physics Education Research, Conference Proceedings, AIP Press, [Online], available at: https://www.colorado.edu/physics/EducationIssues/papers

/Podolefsky_etal/Podolefsky_invited_PERC_09_scales_revised.pdf

Fortmann-Roe, Scott (2014), «Insight Maker: A general-purpose tool for web-based modeling & simulation», Simulation Modelling Practice and Theory, No. 47, pp. 28–45, [Online], available at: https://www.researchgate.net/publication/263127834_Insight_Maker_A_general-purpose_tool_for_web-based_modeling_simulation

Shenderuk, O.B. and Perminova, V.A. (2010), Tehnologii' sytuatyvnogo modeljuvannja. Symuljacii' abo imitacijni igry, [Online], available at: http://www.rusnau k a.com/26_SSN_2010/P hilologia/71388.doc.htm

Macjuk, O.O. (2013), «Komp’juterni symuljacii' jak zasib formuvannja profesijnoi' kompetentnosti majbutnih perekladachiv v umovah informacijnogo suspil'stva», Visnyk Nacional'noi' akademii' Derzhavnoi' prykordonnoi' sluzhby Ukrai'ny, Issue 5, [Online], available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2013_5_20

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-11

Як цитувати

Морозов, А. В., Вакалюк, Т. А., Антонюк, Д. С., & Дідківський, В. В. (2019). Програмний комплекс створення та проведення числових симуляцій. Технічна інженерія, (2(84), 84–99. https://doi.org/10.26642/ten-2019-2(84)-84-99

Номер

Розділ

ІНЖЕНЕРІЯ ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ