Методика розробки математичної моделі електромобіля відповідно до його компонувальної схеми

Автор(и)

  • Олексій Миколайович Тімков Національний транспортний університет
  • Володимир Сергійович Гладченко Національний транспортний університет
  • Микола Максимович Гордієнко Національний транспортний університет

DOI:

https://doi.org/10.26642/ten-2019-2(84)-10-15

Ключові слова:

електромобіль, переобладнання, ефективність, математична модель, силовий баланс, сила, момент, рівняння руху, експлуатаційні показники

Анотація

Екологічні, економічні та транспортні проблеми міст спонукають людство до пошуку нових транспортних засобів та способів організації міських перевезень. На сьогоднішній день використання електромобілів у розвинених країнах поступово збільшується. Виробництво та реалізація електромобіля є актуальним, оскільки на таку продукцію існує потенційний попит з боку споживачів. Також питання утилізації існуючих автомобілів, обладнаних ДВЗ, враховуючи їх велику кількість, створює значну суспільну проблему. Одним зі способів її вирішення є їх переобладнання в гібридні та електромобілі. Дуже часто таке переобладнання здійснюється власниками старих автомобілів з ДВЗ, при цьому не проводиться жодних досліджень з його доцільності. Відсутність методики обчислення експлуатаційних властивостей переобладнаних транспортних засобів ускладнює цей процес.
Розробка методики для складання математичної моделі силової установки та руху переобладнаного транспортного засобу категорій М1 та N1 є актуальним завданням. За допомогою якого було б можливим визначення його експлуатаційних показників. Для розробки методики складання математичної моделі руху електромобіля обрана компонувальна схема передньопривідного автомобіля. Стосовно механічної системи електромобіля з одним ступенем вільності для математичного опису динамічних процесів використано рівняння руху в узагальнених координатах – рівняння Лагранжу. Для визначення узагальненої сили обчислена елементарна робота всіх сил та моментів, що діють на автомобіль під час його руху. Як узагальнену координату в електроприводі прийнято кутове переміщення вала електродвигуна, до якого приведені параметри всіх механічних ланок системи. Отримано рівняння руху електромобіля, що відповідає його компонувальній схемі.

Біографії авторів

Олексій Миколайович Тімков, Національний транспортний університет

О.M. Timkov

Володимир Сергійович Гладченко, Національний транспортний університет

V.S. Hladchenko

Микола Максимович Гордієнко, Національний транспортний університет

M.M. Gordiienko

Посилання

Iqbal Husain, Electric and hybrid vehicles. Design Fundamentals, CRC press, Boca Raton London New York Washington, D.C., 279 р.

Timkov, O.M. and Lutsyk, A.P. (2012), «History of development of hybrid power plants», Bulletin of the National Transport University, NTU, Vol. 26 (1), pp. 205–210, [Online], available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/

Hryshchuk, O.K. and Hladchenko, V.S. (2019), «Regarding the conversion of the KTZ by replacing the internal combustion engine with an electric motor», Abstracts. LXXV Scientific Conference of Teaching Staff, Graduate Students, Students and Employees of Unified Structural Units of the University, NTU, Kyiv.

«Uniform Regulations Concerning the Approval of Passenger Cars Driven by an Internal Combustion Engine or Driven by a Hybrid Electric Drive for Measuring Carbon Dioxide Emissions and Fuel Consumption and/or Electricity Measurement and electric range, as well as vehicles of categories M1 and N1, driven only by an electric drive, in relation to the measurement of power consumption and ho and the electric» (2005), UNECE Regulation No. 101-02: 2005.

Budnichenko, V.B. and Hordiyenko, M.M. (2019), «Analysis of the energy consumption of vehicles with electric motor», Utilities of cities. Series: Engineering and Architecture, Vol. 3, pp. 158–163, [Online], available at: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/, DOI 10.33042 / 2522-1809-2019-3-149-158-163.

VNIINMASh, HOST 8802–78 Passenger tram cars. Specifications, Date of introduction 01/01/79.

Kolb, Ant.A and Kolb, A.A (2006), Electric Drive Theory, educ. manual, National Mining University, D., 511 p.

Popovych, M.H., Borysyuk, M.H. and Havrylyuk, V.A (1993), Electric Drive Theory, A Textbook, Higher School, K., 494 p.

Hurskyy, N.N, Zakharyk, An.M. and Zakharyk, Al.M. (2010), Virtual design of the undercarriage of mobile machines, BNTU, Minsk, 174 p.

Sahno, V.P., Bezborodova, H.B., Mayak, M.M. and Sharay, S.M. (2004), Cars: Traction-speed properties and fuel economy, educ. manual, KVITs, K., 174 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-11

Як цитувати

Тімков, О. М., Гладченко, В. С., & Гордієнко, М. М. (2019). Методика розробки математичної моделі електромобіля відповідно до його компонувальної схеми. Технічна інженерія, (2(84), 10–15. https://doi.org/10.26642/ten-2019-2(84)-10-15

Номер

Розділ

АВТОМОБІЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ